Mnemotechniki i technologia, czy da się to połączyć?
Co wiemy na temat naszego mózgu? Wykorzystujemy jego maksymalne możliwości? Jeżeli chcielibyśmy w jednym zdaniu opisać potencjał umysłu, to możemy powiedzieć, że jest rozległy…
Zmiana definicji jednostek SI
Układ SI Układ SI, właściwie Międzynarodowy Układ Jednostek Miar (fr. Système international d'unités, SI) to znormalizowany układ jednostek miar zatwierdzony w 1960 (później modyfikowany)…
Nauczyciele lubią monitory interaktywne. Wyniki ankiety
Nauczyciele lubią monitory interaktywne… Z ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli wynika, że w olbrzymiej większości (87%) korzystają oni z monitorów interaktywnych na każdej lekcji, bądź…
Jak wspierać poczucie własnej wartości uczniów?
Poczucie własnej wartości jest fundamentem, na którym młody człowiek buduje swoją osobowość. Warunkuje ono satysfakcję z podejmowanych działań, poczucie spełnienia i szczęśliwe życie. Pozwala…
Integracja sensoryczna. Zmysły: przedsionkowo-proprioceptywny, wzroku, smaku i węchu
Artykuł dotyczy kontynuacji tematu opisanego w tekście: Integracja sensoryczna – zmysł wzroku i dotyku . Tym razem omówimy zmysł przedsionkowo-proprioceptywny, zmysł słuchu, węchu i smaku.…
Jak uczy się mózg?
Działanie mózgu jest przedmiotem coraz większej liczby badań. Dzięki ich analizie, wiemy jak sprzyjać jego działaniu i jak w naturalny sposób wspierać rozwój dzieci.…
Integracja sensoryczna – wprowadzenie
Świat poznajemy dzięki zmysłom, które ściśle współpracują ze sobą i naszym układem nerwowym. Ta współpraca to właśnie integracja sensoryczna. A „zaburzenia przetwarzania sensorycznego (SPD)…
Gdy dziecko słyszy, ale nie słucha
Zdarza się, że w grupie przedszkolnej czy klasie mamy dzieci, które wymagają kilkakrotnego powtarzania poleceń - nie słyszą przebywając w gwarnym pomieszczeniu i mówią…