Akcja-relacja czyli jak nawiązać nić porozumienia z rodzicem dziecka z autyzmem
Pierwsze niepokojące symptomy – nie mówi, nie patrzy w oczy, nie lubi się przytulać, zatyka uszy, nie bawi się tak, jak zazwyczaj bawią się…
Pierwsze niepokojące symptomy – nie mówi, nie patrzy w oczy, nie lubi się przytulać, zatyka uszy, nie bawi się tak, jak zazwyczaj bawią się…
Uczniowie o nietypowym profilu rozwojowym wymagają specjalistycznych oddziaływań, które pozwolą im lepiej funkcjonować w sferze społecznej, emocjonalnej, poznawczej. Istotą tychże oddziaływań jest dostosowanie i…
Pod koniec sierpnia bieżącego roku media rozpisywały się na temat wyzwań związanych z funkcjonowaniem szkół, do których miało trafić blisko 200 tysięcy uczniów z…
Szkoła to różnorodność. Różnorodność charakterów, poglądów, wyglądu, zachowań. Współczesna szkoła musi jednak poszerzać horyzonty i tym samym otwierać się na neuroróżnorodność, organizując edukację dzieci…
Wielokulturowa klasa – 5 porad jak skutecznie wspierać dialog między uczniami i rodzicami? Olena, 14, przyjechała do Polski z Kijowa: „Po przyjeździe do Polski…
O zjawisku bullingu po raz pierwszy w swoich opracowaniach wspomniał szwedzki doktor medycyny Peter Paul Heinemann w 1973 roku. Choć od tego momentu minęło…
Każda szkoła ma jakąś osobowość — bez względu na to, czy do procesu tworzenia jej podeszła w sposób świadomy, czy machinalny. Zespół cech czyni…
Proksemika jest nauką, której głównym zadaniem jest badanie i obserwacja zależności przestrzennych pomiędzy osobami, ale także pomiędzy osobami a przedmiotami materialnymi. Za jej pomocą…
Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi borykają się z szeregiem trudności w funkcjonowaniu w rzeczywistości szkolnej. Mimo dobrych lub nawet ponadprzeciętnych możliwości intelektualnych nie są…
Psychiatria dzieci i młodzieży przechodzi głęboki kryzys. Brakuje miejsc bezpłatnej pomocy dla dzieci, psychiatrów dziecięcych, a potrzebujących pilnej pomocy przybywa. Obecnie mamy do czynienia…