Microsoft Teams – pytania i odpowiedzi

MS Teams - pytania i odpowiedzi

Po webinarze „Jak wykorzystać Microsoft Teams podczas zdalnej lekcji?“ otrzymaliśmy wiele dodatkowych pytań, poniżej umieszczam odpowiedzi. Cieszę się, że webinar przeprowadzony przeze mnie dla portalu edukacyjnego MWS cieszył się tak dużym zainteresowaniem. Serdecznie zapraszam do rejestracji na pozostałe webinary, lista spotkań znajduje się na podstronie:

  1. Jak uniemożliwić uczniom wyciszanie nauczyciela?
    Odpowiedź:
     Należy odebrać uczniom uprawnienia prowadzącego, uczniowie muszą występować w roli uczestników, żeby nie mieli dostępu do wyłączania kamer i mikrofonów.
  2. Czy uczniowie też mogą pracować na tym jednym wspólnym arkuszu OneNote?
    Odpowiedź: Tak, jest to możliwe na wiele sposobów, szczegółowe informacje o OneNote przedstawię podczas webinaru 16 grudnia. Serdecznie zapraszam do rejestracji na webinar!
  3. Czy będzie pani prezentowała zasady pracy z OneNote podczas lekcji?
    Odpowiedź: Tak, podczas webinaru 16 grudnia pokażę jak działa to narzędzie.
  4. Jak tworzymy foldery w OneNote?
    Odpowiedź: Na dole strony jest taki plusik z napisem ,,dodaj sekcję” i tam można dodać folder. Szczegółowo o tworzeniu folderów, stron i podstron opowiem podczas webinaru 16 grudnia.
  5. Czy poleciłaby Pani platformę Teams do nauki gry na instrumencie?
    Odpowiedź: Teams jest bardzo dobrze zorganizowanym i rozbudowanym narzędziem do nauki zdalnej, więc jeśli mamy bezpłatne konto to możemy go używać do nauki dowolnego przedmiotu. Osobiście do różnych działań wybieram ten program, w którym najwygodniej mi się pracuje. Nie ma programów idealnych, każdy z nas ma inne potrzeby i musi wybrać takie rozwiązanie, które najlepiej pasuje do jego stylu pracy.
  6. Czy uczeń można zmieniać, edytować test, który już wcześniej zapisał, np. chciałby coś zmienić, dodać?
    Odpowiedź: W tej wersji MS Teams, którą posiadam nie ma możliwości edytowania już zapisanych i wysłanych testów.
  7. Czy można ustalić czas pisania testu od momentu rozpoczęcia (np. 20 minut)?
    Odpowiedź:
     Nie znalazłam w MS Forms takiej funkcji. Jeżeli zależy nam na ograniczeniu czasu to musielibyśmy użyć innego narzędzia, np. Kahoot – tam można ustawić czas dla każdego pytania, ale nie ma możliwości tworzenia pytań otwartych.
  8. Jak zorganizować zebranie dla rodziców w Teams?
    Odpowiedź: Najprościej byłoby zorganizować spotkanie popołudniu dla danej klasy i poinformować rodziców, żeby dołączyli do spotkania z kont MS Teams swoich dzieci. Czyli technicznie wyglądałoby to identycznie jak prowadzenie zdalnej lekcji.
  9. Czy testy można edytować?
    Odpowiedź: W tej wersji MS Teams, którą posiadam nie ma możliwości edytowania już zapisanych i wysłanych testów.
  10. Czy w kalendarzu trzeba wpisać uczestników?
    Odpowiedź: Ustawiając spotkanie w kalendarzu możemy od razu dodać grupę (klasę).
  11. Czy można połączyć konta z kilku szkół?
    Odpowiedź: Proszę zapytać administratora szkoły, który zarządza strukturą w Microsoft. W panelu administracyjnym jest wiele narzędzi, do których nauczyciel i uczeń nie mają dostępu. Drugim rozwiązaniem jest kontaktowanie się bezpośrednio z firmą Microsoft.
  12. Jak zablokować uczniów na czacie na bieżąco?
    Odpowiedź: Należy wejść w ustawienia zespołu i ,,wyciszyć” takich uczniów. Od momentu wyciszenia uczeń nie będzie miał możliwości pisania na czacie. W prezentacji po webinarze jest to ustawienie na str. 9. Prezentacja znajduje się w grupie na Facebooku: sPokój Nauczycielski oraz – u uczestników webinaru – w panelu MWS.
  13. Czy „ogłoszenia”, to jest to samo co “wpisy”?
    Odpowiedź: Interpretując wpisy jako treści publikowane dla całej grupy to tak.
  14. Dla np. zespołów wyrównawczych lepiej utworzyć kanał prywatny czy osobny zespół?
    Odpowiedź: Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, można rozpisać sobie najważniejsze punkty dla zajęć wyrównawczych, które określą co będziemy robić z tą grupą, jak chcemy się komunikować, jak liczna jest grupa i czy są w niej członkowie jednej klasy czy kilku. Mając już taką roboczą rozpiskę łatwiej będzie wybrać ,,grupa, czy kanał” pod kątem naszej wygody pracy.
  15. Czy nauczyciele ze świetlicy mogą sprawdzać, czy uczniowie czytali wiadomości pozostawione dla nich?
    Odpowiedź: Tak. W Teams jak i w innych narzędziach do komunikacji widoczne jest w czacie, czy ktoś wyświetlił wiadomość czy nie.
  16. Niestety nie mam zakładki „spotkania” i w dalszym ciągu nie wiem jak to uruchomić…
    Odpowiedź: Proszę załączyć zrzut ekranu z otwartym oknem Teams i wkleić w komentarzu wraz z numerem pytania.
  17. Jeżeli do “prace” dołączę zadanie w OneNote z określonym czasem wykonania – to po upływie czasu uczeń może jeszcze coś dopisać czy będzie to zablokowane?
    Odpowiedź: Zależy od rodzaju zadania i ustawień, ale dla pewności można przeprowadzić próbę na konkretnym przykładzie. OneNote także jest bardzo rozbudowanym narzędziem i można je konfigurować na wiele sposobów.
  18. Czy dziennik elektroniczny Vulcan jest zsynchronizowany z aplikacją Teams?
    Odpowiedź: Jest możliwe zsynchronizowanie tego dziennika elektronicznego z Office 365, ale nie robiłam tego osobiście.
  19. Co powinnam zrobić, jeśli chciałam utworzyć test, zadanie w zespole, w którym uczę. Przed stworzeniem trzeba wybrać zespół dla którego się tworzy i niestety nie mam możliwości wybrania swojej klasy, pokazuje mi się inna w której nie uczę. Czy sama jestem w stanie coś z tym zrobić?
    Odpowiedź: Proszę to zgłosić do administratora, który w Państwa szkole zarządza strukturą w Microsoft Office.
  20. Prowadzę terapię pedagogiczną. Jak ukryć maile odbiorców, przy wysyłaniu zaproszenia z poziomu kalendarza do kilku osób? Pracuję w poradni i nie mam możliwości zaproszenia, tak jak w szkole.
    Odpowiedź: Wysyłając e-mail możemy dodać kilka adresów w wierszu DW (do wielu), ale poniżej powinien być również wiersz UDW (ukryte do wielu) i wybierając tą drugą możliwość adresy e-mail nie będą widoczne u odbiorcy.
  21. Dlaczego nie potrafię udostępnić podczas spotkania plików z mojego komputera, choć wyświetla się taka opcja?
    Odpowiedź: Słyszałam już o tym problemie, w tamtych przypadkach był czysto techniczny. Słabe połączenie z internetem albo jakieś błędy urządzenia. Pomagało zresetowanie komputera i ponowne uruchomienie programu lub przełączenie się na Internet udostępniony z telefonu.
  22. Czy można zablokować kanał, by dzieci nie mogły na nim samodzielnie rozpoczynać spotkań?
    Odpowiedź: Tak, trzeba ustawić zakres uprawnień uczestnikom, przy nazwie kanału są takie 3 kropki i tam są ustawienia i możliwość moderowania. Tam można ustawić zakres możliwych działań uczestników.
  23. Czy ankiety w Teams są anonimowe czy też można sprawdzić kto jaką opcję wybrał?
    Odpowiedź: Ankiety z wykorzystaniem MS Forms są anonimowe.
  24. Dlaczego w aplikacji nie mam górnego paska z min. trzema kropkami (obecność…) ustawianie galerii?
    Odpowiedź: Jeżeli aplikacja Teams jest zaktualizowana, to listę obecności można pobrać jako plik Excela bezpośrednio z programu.
  25. Można pobrać listę obecności spotkania?
    Odpowiedź: W najnowszej wersji programu oczywiście można, starsza wersja nie posiadała tej możliwości, Microsoft ulepsza swoje produkty z tygodnia na tydzień, więc zmiany pojawiają się regularnie.
  26. A po co ankieta do sprawdzenia obecności, skoro można pobrać listę obecności, która jest plikiem Excela?
    Odpowiedź: W najnowszej wersji programu nie jest potrzebna ankieta, starsza wersja programu nie posiadała możliwości bezpośredniego pobrania listy, Microsoft cały czas ulepsza swoje produkty.
  27. Jakie ograniczenia (czyli do czego nie mamy dostępu) jeśli szkoła po okresie próbnym używania Microsoft nie została zweryfikowana?
    Odpowiedź: Szkoły mają bezpłatny dostęp do licencji A1, w każdej szkole wytypowany jest administrator, który zarządza kontami całej placówki i jeżeli pojawia się jakiś kłopot z weryfikacją szkoły lub z dostępem to proszę to zgłosić administratorowi w Państwa placówce.

Mogą Cię również zainteresować: