Jak wspierać poczucie własnej wartości uczniów?
Poczucie własnej wartości jest fundamentem, na którym młody człowiek buduje swoją osobowość. Warunkuje ono satysfakcję z podejmowanych działań, poczucie spełnienia i szczęśliwe życie. Pozwala…
Integracja sensoryczna. Zmysły: przedsionkowo-proprioceptywny, wzroku, smaku i węchu
Artykuł dotyczy kontynuacji tematu opisanego w tekście: Integracja sensoryczna – zmysł wzroku i dotyku . Tym razem omówimy zmysł przedsionkowo-proprioceptywny, zmysł słuchu, węchu i smaku.…
Jak uczy się mózg?
Działanie mózgu jest przedmiotem coraz większej liczby badań. Dzięki ich analizie, wiemy jak sprzyjać jego działaniu i jak w naturalny sposób wspierać rozwój dzieci.…
Integracja sensoryczna – wprowadzenie
Świat poznajemy dzięki zmysłom, które ściśle współpracują ze sobą i naszym układem nerwowym. Ta współpraca to właśnie integracja sensoryczna. A „zaburzenia przetwarzania sensorycznego (SPD)…
Gdy dziecko słyszy, ale nie słucha
Zdarza się, że w grupie przedszkolnej czy klasie mamy dzieci, które wymagają kilkakrotnego powtarzania poleceń - nie słyszą przebywając w gwarnym pomieszczeniu i mówią…