Narzędzie głosowania w monitorach interaktywnych Avtek
![](https://mws.pl/wp-content/uploads/2021/03/AVTEK_artykul.png)
Gdyby ktoś, jeszcze na początku XXI wieku powiedział, że będziemy prowadzili nauczanie zdalne za pomocą technologii, a sale w szkołach oprócz zwykłej tablicy i kredy (w wyjątkowych przypadkach projektora) będą zaopatrzone w samodzielne monitory interaktywne. Natomiast projektory i tablice interaktywne staną się absolutnym minimum szkolnego wyposażenia, to ciężko by było w to uwierzyć. Tymczasem przez ostatnie 20 lat skok technologiczny i rozwój sposobu nauczania nabrały niesamowitego tempa i wciąż zmieniają obraz współczesnego szkolnictwa. Wiele osób związanych z nauczaniem mogą być przerażone tak gwałtowną zmianą, jednak nie wszystko, co nowe musi być trudne w obsłudze.
Dzięki prostym rozwiązaniom dostępnym w monitorze Avtek TouchScreen prowadzenie lekcji z pomocą technologii nie musi być skomplikowane ani krępujące. Nie ma potrzeby uczestnictwa w dodatkowych kursach, szkoleniach czy webinarach
W tym artykule pokażemy, w jaki sposób wbudowany system do głosowania Avtek pomaga nauczycielom w prowadzeniu zajęć.
Co jest potrzebne do korzystania z Narzędzia głosowania?
Aby móc w pełni korzystać z możliwości głosowania potrzebne będą:
- Monitor Avtek
- Szkolna sieć Wi-Fi
- Urządzenia mobilne z zainstalowaną przeglądarką
Ważne! Aby wszystko zadziałało prawidłowo monitor i podłączone urządzenia muszą być połączone w tej samej sieci Wi-Fi.
Poradnik dla prowadzącego
Aby przeprowadzić zajęcia z narzędziem przygotuj wcześniej pytania w dowolnej formie, prezentacji PowerPoint, pliku pdf, slajdów stworzonych w Note, lub podyktuj je uczniom w trakcie głosowania.
Następnie uruchom narzędzie Głosowanie:
Kliknij na pasek boczny znajdujący się z prawej lub lewej strony na uruchomionym monitorze, następnie kliknij ikonkę „Narzędzia” i wybierz „Głosowanie”.
![](https://mws.pl/wp-content/uploads/2021/02/1.-Pasek-boczny-768x1024.jpg)
Na ekranie zostanie wyświetlony kod QR razem z adresem do wpisania, teraz uczestnicy mogą się połączyć, skanując kod, lub ręcznie przepisując adres wyświetlający się pod kodem.
![](https://mws.pl/wp-content/uploads/2021/02/2.-Kod-QR-1024x576.png)
Gdy wszyscy będą gotowi można nacisnąć „Wprowadź klasę”, wtedy pojawi się panel narzędzi.
![](https://mws.pl/wp-content/uploads/2021/02/3.-Pasek.png)
Omówimy kolejno wszystkie narzędzia i to jak w prosty sposób mogą przydać się na co dzień w trakcie lekcji.
Głosujący
„Głosujący” pozwala na zorganizowanie testu, zadanie pytania, czy zebrania opinii wszystkich uczestników spotkania, w dowolnym momencie prowadzonej prezentacji, wystarczy uruchomić narzędzie, zadać pytanie i czekać na odpowiedzi. Dla ułatwienia prowadzącemu sprawdzenia ile osób zagłosowało, po lewej stronie wyświetla się liczba osób, która już odpowiedziała i ile osób pozostało.
Po uzyskaniu odpowiedzi na wykresie zobaczymy udzielone odpowiedzi w postaci słupków procentowych, możemy wtedy wybrać poprawną odpowiedź, zobaczyć kto ją udzielił i wyjaśnić, dlaczego dana odpowiedź jest poprawna.
![](https://mws.pl/wp-content/uploads/2021/02/4.-Wyniki-1024x573.png)
Judge (opinia)
Tryb „Judge” jest bardzo zbliżony do „Głosującego”, odpowiada na pytania w sposób prawda/fałsz. Warto pomyśleć o tym trybie w ramach spotkań klasowych, zebrań nauczycielskich lub z rodzicami, gdy chcemy zgromadzić opinie na ważne tematy bieżące.
Przeciwnik
![](https://mws.pl/wp-content/uploads/2021/02/5.-Przeciwnik-kto-pierwszy-1024x576.png)
Specjalny tryb, który pozwala na wybranie chętnego wśród uczniów, działa to na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”, dzięki temu rozwiązaniu możemy uatrakcyjnić zajęcia i nagrodzić najszybszego podopiecznego znającego odpowiedź.
![](https://mws.pl/wp-content/uploads/2021/02/6.-Przeciwnik-kto-pierwszy-Wyniki-1024x576.png)
Propozycja od nas! Familiada – podziel uczniów na 2 lub więcej grup. Przygotuj tyle urządzeń, ile będzie grup, następnie z każdej grupy wybieraj uczestnika, który będzie odpowiadał na pytania. Drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów wygrywa. Doskonałe połączenie nauki z zabawą gwarantowane.
Selector
Ten tryb pozwala na wyznaczenie losowego uczestnika lub losowych uczestników do podjęcia działania (np. udzielenia odpowiedzi), wystarczy zaznaczyć liczbę osób do wyznaczenia i kliknąć start.
![](https://mws.pl/wp-content/uploads/2021/02/7.-Losowanie-selector-1024x576.png)
![](https://mws.pl/wp-content/uploads/2021/02/8.-Losowanie-selector-1-1024x576.png)
Uczniowie często mają poczucie dotykającej ich niesprawiedliwości, ile razy mieliście okazję usłyszeć oskarżenia „uwziął się na mnie” albo „specjalnie mnie wybiera”, dzięki temu rozwiązaniu koniec z tym! Nauczyciel może mieć spokój, a uczeń poczucie sprawiedliwości. Jeżeli w przeszłości spotkaliście się z takimi sytuacjami – to rozwiązanie idealne!
Wiadomości
Dają możliwość komentowania tego, co obecnie dzieje się na ekranie w sposób dyskretny, na przykład wyrażać wrażenia podczas oglądanego materiału wideo lub prowadzonej prezentacji.
Kierownik
„Kierownik” to ostatni tryb, przydatny w przypadku pojawiających się osób na spotkaniu, pozwala na dołączenie się do trwającej sesji.
DLA ZAAWANSOWANYCH
Dodatkowo tryb ten pozwala na wyeksportowanie odpowiedzi udzielanych w trakcie głosowania do wersji pliku Excel, jeżeli posiadasz zapisane pytania, ułatwi to m.in. Wstawianie ocen po zakończonym teście stworzonym przy pomocy narzędzia „Głosowanie”.
![](https://mws.pl/wp-content/uploads/2021/02/9.-Excel.jpg)
Podsumowując, narzędzie „Głosowanie” to proste w obsłudze rozwiązanie o szerokim zastosowaniu. To nauczyciel decyduje, w jakim celu wybierze dany tryb. Jego używanie nie wymaga dodatkowych szkoleń, wobec czego jest perfekcyjnym narzędziem, które możecie odkryć już przy kolejnej okazji!