Zachowania sygnalizujące problem – nauczyciel jako pierwszy diagnosta – materiały
Nauczyciel to osoba, która tuż po rodzicach ma zazwyczaj najczęstszy kontakt z dzieckiem. Ma możliwość obserwowania ucznia w wielu sytuacjach, zarówno podczas swobodnej zabawy z kolegami w czasie przerw, pracy indywidualnej na lekcji, jak i podczas zadań grupowych. Tym samym widzi naprawdę sporo – o wiele więcej niż najlepszy psycholog w gabinecie. Diagnoza szkolna jest ważnym i potrzebnym procesem. Baczne oko nauczyciela to nieoceniona pomoc we wczesnym zapobieganiu trudnościom szkolnym.
Webinar przygotowała Aleksandra Belta-Iwacz, autorka bloga Mamologia, psycholog, terapeuta pedagogiczny, trener umiejętności społecznych, w trakcie studiów podyplomowych z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Aleksandra Belta-Iwacz jest zafascynowana psychologią dziecka, rodziny i relacjami. Na co dzień wspiera dzieci, ich rodziców i nauczycieli wierząc w ich kompetencje i podążając za ich potrzebami, pracuje w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chybiu.
Tematy poruszone podczas webinaru:
- przyczyny trudności szkolnych
- kryteria diagnostyczne dysleksji, dyskalkulii
- kryteria diagnostyczne ADHD
- kryteria diagnostyczne całościowych zaburzeń rozwoju
- kryteria diagnostyczne zaburzeń nastroju
- kryteria diagnostyczne zaburzeń zachowania
- diagnoza różnicowa, czyli co wykluczyć
- na co zmówić uwagę pisząc opinie dla psychologa
Dodatkowe informacje oraz materiały z organizowanych przez nas webinarów i szkoleń dostępne są w grupie na Facebooku – sPokój Nauczycielski. Zapraszamy do dołączenia do grupy!