Jak wspierać dzieci w czasach COVID-19 – materiały
Izolacja, strach, poczucie zagrożenia, zmiany rutyny wpływają na nastrój i samopoczucie. Sposób radzenia sobie z zaistniałą sytuacją przez młodych ludzi zależy zarówno od modelu towarzyszenia dzieciom w czasie izolacji, jak i rodzaju udzielonego im wsparcia w czasie ponownej adaptacji do szkół.
Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział w webinarze Jak wspierać dzieci w czasach COVID-19. Poniżej znajdują się dodatkowe materiały ze spotkania:
Prezentacja: „Jak wspierać dzieci w czasach COVID-19”
Karta pracy dla ucznia: „Emocjonalny kubeczek”
Karta pracy dla ucznia: „Potrzeby”
Webinar objął tematy:
- jak wspierać dzieci, które się boją?
- jak wspierać dzieci w czasie izolacji?
- jak rozmawiać z dziećmi po powrocie do szkół?
- jak wspierać dzieci w regulacji emocji?
- jak wspierać dzieci w ponownej adaptacji do szkolnej rutyny?
Webinar poprowadzi Aleksandra Belta-Iwacz – psycholog, terapeuta pedagogiczny, trener umiejętności społecznych, w trakcie studiów podyplomowych z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Aleksandra Belta-Iwacz jest zafascynowana psychologią dziecka, rodziny i relacjami. Pani Ola udziela konsultacji online dla rodziców, prowadzi szkolenia dla nauczycieli i prowadzi bloga psycho-edukacyjnego www.mamologia.pl. W ramach pracy w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chybiu prowadzi terapie wczesnego wspomagania rozwoju, konsultacje dla rodziców, wsparcie psychologiczne dla dzieci i młodzieży oraz diagnozy.
Dodatkowe informacje o tym oraz innych webinarach znajdują się na grupie dla nowoczesnych nauczycieli – sPokój Nauczycielski.